MANIFEST

Què és el Bicing?

El Bicing és un mitjà de transport públic, individual i sostenible pels ciutadans de Barcelona, que neix com a complement de la resta dels transports públics convencionals que hi ha a la ciutat. L’objectiu es cobrir aquells petits desplaçaments diaris sense la necessitat d’utilitzar vehicles motoritzats.

Amb la posada en funcionament del bicing l’any 2007 hi ha un abans i un després en l’ús de la bicicleta a la nostra ciutat però també un abans i un després de Barcelona.  A partir de l’any d’implantació augmenta quasi exponencialment l’ús d’aquest mitjà de transport (actualment es fan 118.000 desplaçaments diaris), fet al que se li ha de sumar la creació de nous carrils bici (actualment hi ha 180km).  Aquesta aposta ha transformat la ciutat, dirigint-la cap a un model de sostenibilitat capdavanter a nivell europeu pel que respecta a la mobilitat. Però encara queda molt per fer!

L’ús generalitzat de la bicicleta beneficia a la ciutat; ja que disminueix la quantitat de CO2, descongestiona les vies de comunicació, fomenta la conscienciació entre els/les ciclistes, els vianants i els conductors creant empatia entre tots ells, aquest fets fan millorar la salut de la població.

#SalvemElBicing

La Plataforma Salvem El Bicing aplega a usuaris i entitats, amants de la bici, la mobilitat sostenible i ciutadans en general per a dir ben alt i ben clar que Barcelona ha de canviar el rumb per afrontar un futur respectuós amb el medi ambient i sobretot amb els seus ciutadans. La política de l’Ajuntament no pot fer-se d’esquenes als ciutadans. El Bicing està en perill de desaparició si continuen pujant els preus, baixant la qualitat del servei per a estalviar i dificultant als usuaris que agafin la bicileta. Nosaltres estem disposats a defensar-lo!

Per tant, la defensa del Bicing és la defensa d’un model de ciutat que:

  • Incorpora la protecció i el respecte a la natura al seu dia a dia
  • Vol un aire net, NO aixecar-se amb pol·lució i a la que No li agrada els sorolls de la congestió viària
  • Fa de la bicicleta el seu mitjà de transport públic i complementa una xarxa de transport públic que ha de sostenible

El Bicing forma part de la ciutat de Barcelona, és un símbol d’identitat, és el mitjà de transport de 120.000 usuaris que s’ho creuen, que ho necessiten i que estimen el seu entorn..

El nou sistema tarifari que vol aplicar CiU i l’Alcalde Xavier Trias va en contra de la necessitat de la població; primer pel nou format i després per la pujada del 116% del preu actual.

El nou sistema tarifari penalitza, castiga i criminalitza a aquells usuaris que utilitzen més sovint el sistema de transport públic; no és acceptable que aquelles persones que contribueixen a la millora de la qualitat ambiental de la ciutat i afavoreixen la reducció de la contaminació atmosfèrica siguin les que han de pagar més. Tampoc és viable el sistema de pagament per usos ja que la major part dels desplaçaments en Bicing són inferiors a 3 kilòmetres, la població deixaria d’utilitzar aquest servei, i aquest acabaria degradant-se.

Però aquesta pujada tampoc és acceptable perquè en moments de dificultats econòmiques per a molts ciutadans, l’alcalde Trias vol fer-nos pagar fins a 97 euros per anar amb bicicleta. Els ciutadans i ciutadanes som els mateixos que cada vegada paguem més a les universitats, als rebuts de la llum, als nous preus del transport públic, amb l’IVA i som els mateixos que ARA NO ESTEM DISPOSATS A PAGAR UN AUGMENT D’UN 116% en el preu del Bicing.

En definitiva, l’Ajuntament de Trias no té en consideració als usuaris del Bicing (120.000)  i no l’interessa que aquets servei continuï. De fet, fa molt de temps que ha anat abandonant aquest servei i posant dificultats als usuaris de la bicileta a la vegada que afavoreix amb incentius als cotxes. Nosaltres no creiem en una guerra bicileta-cotxe, però no volem ser arraconats de la ciutat només per a què l’alcalde ho hagi decidit. Estem disposats a guanyar aquesta batalla i defensar un canvi en el model de ciutat que imposa el senyor Trias.

Per això demanem:

  • Que es retiri automàticament la pujada de preus del Bicing i es torni a les tarifes convencionals.
  • Que l’Alcalde de Barcelona es comprometi a mantenir i promocionar l’actual servei de Bicing així com a implamantar mesures en favor de la mobilitat sostenible i l’ús de la bicileta i l’incorporació del Bicing com un transport públic a tots els seus efectes.
  • Que l’Alcalde de Barcelona faci rectificar al regidor de Mobilitat E. Freixedes que va dir als usuaris del Bicing “que qui no pugui pagar el servei, es compri una bicicleta”

Amb aquests tres objectius sortirem a defensar els drets dels ciutadans i els nostres drets com a usuaris reivindican que la ciutat continua sent de tots i no pas només de l’Alcalde.

Per aquest motiu convoquem a usuaris, amants de la bici, entitats i ciutadans a venir aquest DIVENDRES 26 a les 20h a la Plaça Sant Jaume on hi haurà una concentració per a #SalvemElBicing i d’on sortirà una marxa lenta per a la ciutat.

Signa i dona suport a la petició: 

SUMA’T I DONA SUPORT

Un pensament sobre “MANIFEST

  1. Echo en falta algún llamamiento constructivo hacia las políticas a seguir, que deberían apostar por potenciar la seguridad del ciclista en la via, el fomento de una cultura del respeto mútuo entre el peatón y el ciclista, y la apuesta decidida en el crecimiento progresivo de la red de carril bici y las infraestructuras asociadas (señalización, bici-parking, registro municipal antirobo,etc.)
    Nuestra mirada es a largo plazo.

Deixa un comentari